Höllenfeueramulett Exploit: Blizzards Bannhammer

von Marco Dehner, Mittwoch, 23.09.2015, 11:22 Uhr

Nachdem vor eineinhalb Wochen der Exploit bezüglich des Höllenfeueramuletts bekannt geworden ist, hat Blizzard daran gearbeitet, diesen zu beheben. Mit der Veröffentlichung von Patch 2.3.0a am gestrigen Abend, ist dies nun auch geschehen. Anschließend hat sich Nevalistis im Forum geäußert und das Vorgehen von Blizzard etwas genauer beleuchtet.

D3_Exploit.Hoellenfeueramulett

Zunächst ist er auf die Vorgehensweise bei der Fehlersuche eingegangen, um dann die Folgen anzusprechen, welche Spieler erwarten, die diesen Exploit ausgenutzt haben. Das eine unbegrenzte Nutzung der passiven Fertigkeiten mit Hilfe des Höllenfeueramuletts nicht durch die Entwickler beabsichtigt war, dürfte eigentlich jedem Spieler klar sein. Somit war eigentlich auch zu erwarten, dass Blizzard gegen Spieler vorgehen wird, die den Exploit ausgenutzt haben. Unter anderem hat es nun Streamer Gabynator Live beim Streamen erwischt.

Die Bannwelle wurde/wird in verschiedenen Stufen vorgenommen. Zunächst wird der komplette Fortschritt aller Spieler, die den Exploit genutzt haben, zurückgesetzt. Als nächstes hat Blizzard drei Kategorien an Exploitnutzung berücksichtigt, die verschieden harte Sanktionen erwarten.

  • Spieler, die den Exploit exzessiv ausgenutzt und beworben haben, werden permanent gebannt.
  • Spieler, welche den Exploit zu ihrem Vorteil, allerdings nicht im Übermaß genutzt haben, wurden für einen gewissen Zeitraum suspendiert und erhalten eine Verwarnung.
  • Spieler, welche den Exploit 'aus Versehen' genutzt haben, wurden quasi 'begnadigt' und erhalten keine weitere Strafen.
Gleichzeitig bedankt sich Nevalistis bei allen Spielern, welche Blizzard auf den Fehler aufmerksam gemacht haben und das Fair Play unterstützen.

Was haltet ihr von dem Vorgehen Blizzards? Findet ihr die Banns gerechtfertigt? Lasst es uns wissen.

Quelle: offizielles Forum

While this issue has now been resolved, we know a lot of players may be curious about what happened and how we responded. We'd like to take a moment to discuss a few of the details with you.

Following the launch of Patch 2.3.0, players discovered an exploit that, through a series of very specific steps, allowed them to equip more than one additional passive using the Hellfire Amulet. This was not intended and, while in some cases could have potentially happened by accident, there were some who continued to repeat these steps in order to gain an unfair advantage over other players.

As soon as we were able to verify the exploit and identify its underlying cause, we immediately began working on a fix for PC. This wound up being two separate deployments, as part of the issue required a patch to resolve. The original hotfix was deployed late evening on September 11, which made the following change to the game:

  • Generate an error if too many passives are active on a character
  • Added a check for and regular removal of surplus passives
This fix technically still permitted the exploit to occur, but for an extremely limited period of time that was no longer practical or useful. A fix that fully prevents this exploit from occurring is included in Patch 2.3.0a, which deployed earlier today in all regions.

From there, we looked at the complexity and impact of the exploit and elected to action accounts on a case-by-case basis. One of three situations applied:

  • Accounts which were found to have used the exploit excessively were permanently banned. This includes users who actively promoted the use of this exploit.
  • Accounts which were found to have used the exploit to a beneficial, but not excessive, degree were suspended with warning.
  • Accounts which were likely utilizing this exploit by accident were effectively pardoned.
Regardless of whether penalties were applied, accounts that were found to be utilizing more passive skills than intended had their progress removed from the leaderboards.

We continue to see an overwhelming amount of support from the vast majority of players who value fair play above personal gain. We appreciate that so many of you brought this issue to our attention immediately through channels like hacks@blizzard.com, our online webform and ticket system. We heard your concerns on Twitter, Facebook, Reddit, and these forums too! On behalf of all of us here at Blizzard, from our development to support teams, thank you for taking the time to notify us, and we apologize for any inconvenience caused as a result.

As noted in our original post, maintaining an enjoyable and fair gameplay experience is very important to us, and we’re going to continue to monitor the game as well as take steps to prevent exploits like this from happening again.

Highlights auf diablo3.gamona.de:

Kategorien:

Tags:

Diablo 3 – Patch 2.4.2

Umfrage

Saison in Diablo - Wie viele Klassen spielt ihr gleichzeitig hoch?

Kommentieren

Ergebnis anzeigen

Loading ... Loading ...

D3 Reaper of Souls

Diablo 3 Klassenguides

Social Box

  • DiabloIII.de: Immer in Deiner Nähe!
  • Empfehle uns bei Google
  • Google+ YouTube DiabloIII.de bei Google+ und YouTube
  • RSS Abonniere unseren RSS-Feed

mySigs

Book of Tyrael Bestellung

Livestreams

Teamspeak

Hack ‘n’ Slay Foren

D2 Classic Mod

Link us

Link us

diii.de