And then we quadrupled it: Massiver Buff für Rifts & Gambling!

von Norbert Raetz, Donnerstag, 10.04.2014, 04:23 Uhr

"And then we quadrupled it!" – Travis Day 2014. Spass beiseite, in Kürze wird es laut dem für die Itemisierung von Diablo 3 Reaper of Souls zuständigen Game Designer nicht nur +25% Legendaries aus Nephalem Rifts geben, wie erst kürzlich via Hotfix implementiert, sondern sagenhafte +100%! Damit wurde der letzte Bonus kurzerhand vervierfacht.


Diablo 3 RoS: Unique Monster Legendary Drop

Künftig werden unique Monster, die in vielen Fällen auch das Ziel von
Kopfgeldern sind, weniger Beute abwerfen


Und als wäre das noch nicht genug, wird die Chance auf Legendaries durch Gambeln bei Kadala deutlich vergrössert, was das Farmen der Blutsplitter in Bounties wesentlich attraktiver machen soll. Blizzard setzt jetzt also noch mehr als vorher auf den Abenteuermodus und will das zufällige Abfarmen einzigartiger Monster (z.B. Manglemaw oder die Wächter vor Malthael) und Kisten so wenig lukrativ wie möglich machen.


Genau so – und das wiederum dürfte den Freunden zufälliger Ausflüge in Sanktuario weniger gefallen – wird es auch kommen: Einzigartige Monster droppen nach dem Hotfix im Gegenzug für den Buff von Rifts und Kadala weniger Beute, und Kisten mit Loot werden in allen Akten weitaus weniger häufig anzutreffen sein als bisher.


Diablo 3 RoS: Chest Legendary Drop

Die Anzahl Kisten (mit potentiell fetter Beute) wird deutlich verringert


Auch wenn Travis das Kind nicht beim Namen nennt, wird durch diese Massnahmen nicht nur das Exploiten deutlich erschwert, sondern vor allem dem Botten von einzigartigen Mobs und Kisten auf effektive Weise ein Riegel vorgeschoben. Gleichzeitig, und das ist der höher zu bewertende positive Effekt, werden wir mit Hinblick auf die kommenden "Tiered Rifts" in den Laddersessons schon mal auf die bevorzugte Spielweise zum Erlangen wertvoller Beute eingestimmt. Alles in allem also eine smarte Entscheidung der Entwickler, wie wir finden! Was haltet ihr vom kommenden Hotfix, der übrigens schon heute live geht?

Nachfolgend der Post von Travis Day sowie die neuen prozenzualen Dropraten in Rifts in den sechs Torment-Modi:

  • Kein Torment: 200%
  • Torment 1: 230%
  • Torment 2: 265%
  • Torment 3: 304%
  • Torment 4: 350%
  • Torment 5: 402%
  • Torment 6: 463%

Hey all,

A series of hotfixes will be deployed today making more adjustments to overall reward structures within the game.

I wanted to take a minute to explain the reasons for the changes that we are making. A driving goal of our design has been to make killing monsters feel rewarding, we want you all to find tons of cool items that you are excited about but more importantly we want you to have fun while doing it.

Rifts have always been intended to be the most efficient play method in the game, currently they aren’t for a number of reasons. Part of this has to do with the high level of efficiency in farming that players find doing things like farming Manglemaw, Razorclaw and any other number of unique monsters. Another contributing element is that farming chests without having to actually fight monsters is far more effective than actually fighting the monsters. It is very important to us that chests are exciting to find and feel rewarding but presently they are far too common and reliable to farm in certain areas of the game.

Finally Kadala, she has always been intended to give players some degree of control over their item upgrades. While we don’t want players to simply pick and choose from a list of items at an excessively high cost, we do want you to have an answer to the question “How do I upgrade my boots?” Kadala is meant to be that answer, she is meant to give you some direct control over the types of items you find. Since we are increasing the overall reward structure of the game she is also going to be increasing but by a larger amount than the rest of the changes since she didn't feel rewarding enough to us.

Without further delay here is a list of the changes that will be coming in the hotfix.

The Bad!
Unique monsters now drop less items.
*Uniques were dropping far more loot than their difficulty would warrant.

Chest spawns have been thinned out across all acts of the game.
*Ideally chests become less common and something that players can’t flip games to farm. It is our goal to make them feel exciting and rewarding when you find them.

The Good!
The bonus legendary drop rate for rifts is being increased from 25% to 100%!
*This means that while in a rift your chance to find a legendary item from monsters, chests, elites, and everything else is double what it is outside of rifts. No this does not mean opening bounty bags in rifts is the new hotness. ;P

Kadala’s legendary drop rate has been significantly increased.
*Blood Shards are meant to be a compelling element of rift rewards and something players are excited to get.

Loot is an incredibly important aspect of Diablo games and we will continue to keep a very close eye on it. If more problems arise we will continue striving to address them. It isn’t our goal to take loot away from people, we just want to make sure they are having as much fun as possible while finding it and these changes all support that goal.

Good hunting and link the loot!

Travis Day

Quelle: US Diablo 3 Forum

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