Diablo 3 RoS Beta: Höllenfeuerring II, Hardcore, Transmogs u.a.

von Norbert Raetz, Mittwoch, 29.01.2014, 14:57 Uhr

Zur Diablo 3 Reaper of Souls Beta hat es wieder eine ganze Reihe Blueposts zu verschiedenen Themen gegeben, die wir nachfolgend für euch zusammengefasst haben.


D3 RoS: Höllenfeuerring II

Auch den Höllenfeuerring II wird es ohne Levelbeschränkung geben


Zunächst einmal wird es auch für den Höllenfeuerring II aus der neuen Infernalen Maschine künftig keine Levelbeschränkung geben. Die Beschränkung auf Level 70 in der Beta ist unabsichtlich und wird gefixt. Ausserdem wird man nur einen Höllenfeuerring zur selben Zeit tragen können:

Oversight's not really the right word here, but it is unintentional that the new Hellfire Ring requires level 70.

There's a couple changes that will be coming to the new Hellfire Ring in a future patch, though I'm uncertain as to whether that will make the next Beta patch. First, it will no longer have a level requirement, just like the current Hellfire Ring obtainable at level 60. Secondly, you will only be able to equip one Hellfire Ring at a time. Being able to equip both was actually a bug, so this will be corrected along with the level requirement. — Quelle

Das Spielen im Hardcore-Modus wird etwas schwieriger bzw. komplizierter, denn die standardmässige Ingame-Option zur Senkung des Spielschwierigkeitsgrades, wenn es mal klemmt, wird hier künftig – zunächst testweise – nicht mehr funktionieren. Hardcore-Spieler werden hierfür dann das Spiel verlassen müssen, sofern sie sich nicht gerade in einem kritischen Bosskampf befinden:

The developers decided to re-visit the idea of a Lower Difficulty option in Hardcore, and want to make an important change to it. In the next beta patch our plan is to remove the Lower Difficulty button from Hardcore mode. I'm interested in knowing what you all think about this, and will be sure to keep an eye on this thread for your feedback. Thanks! — Quelle

Legendäre Glücksspiel-Items von Kadala schalten momentan nicht ihr Erscheinungsbild für das Transmogrifizieren frei, da der Spieler sie bereits in identifiziertem Zustand erhält. Dieser Fehler soll bis zum Release von RoS behoben werden:

Just confirmed with development that this is more or less a bug. I say "more or less" because, technically, transmogrification appearances are only granted whenever you identify an item — and, of course, items purchased from Kadala come pre-identified. However, the current functionality still isn't intended; ideally, we want items from Kadala to grant transmogrification appearances same as normal drops, where applicable.

We've put in a bug report and will be working on it for the next PTR/Beta patch. I can't confirm whether or not the fix will actually make that milestone, but the idea is that it will be in place for the launch of RoS.

Right now, for reference, we're looking at having Kadala's items still come pre-identified, but to have any associated transmogrification appearances granted on successful purchase. That functionality may evolve/change as we work on the fix, however, and we'll be sure to keep you guys updated. hanks for the post!

For clarity (you know, just in case): This fix would only apply to Legendary appearances granted by items purchased from Kadala, since non-Legendary appearances unlock as you level up the Mystic.Quelle

Zu guter Letzt wurden noch ein paar Fragen zum kürzlich aufgespielten Split-Farming Hotfix geklärt:

  • Wenn man sich bei der Komplettierung eines Kopfgeldes in einer Party z.B. in der Stadt und nicht in der betreffenden Zone aufhält, wird man die Belohnung für das Kopfgeld nicht erhalten (Gold, Erfahrung, Blood Shards). Das Kopfgeld wird jedoch als abgeschlossen markiert, so dass man immer noch für Tyraels Belohnung für das Absolvieren aller Kopfgelder eines Aktes qualifiziert ist.
  • Die Grösse des Gebietes, in dem sich alle Partymitglieder aufhalten müssen um noch vom Gruppenbuff (+30% MF/GF) zu profitieren, beträgt ca. 1,5 Spielbildschirme.
  • Man wird das Verhalten der Gruppenspieler nach dem Split-Farming Hotfix genau beobachten und ggf. weitere Massnahmen ergreifen, um das Zusammenspiel lohnenswerter als das solo spielen zu machen.

What if I complete 90% objectives and just go back town to salvage trash and someone else finish it?

If you aren't present when the bounty is completed, you won't receive the rewards (gold, experience, or Blood Shards). However, you will receive completion credit for the bounty, so that you qualify for finishing Tyrael's quest.

How big is this area in relation to what is rendered on screen?

Should be about a screen and a half, if my estimates are correct. Try it out and be sure to let us know how these changes feel!

Groups will just split up as usual and "prep" the bounties individually like players do now with festering woods for crypt runs. The reward system doesn't scale with difficulty enough at the moment, its not worth doing bounties as a group because split farming is quicker, easier and just as rewarding as higher difficulties where you have to work as a team.

Right now, we want to see exactly what kind of behavior pans out as a result of these fixes. We're definitely keeping an eye on what's going on when it comes to this style of gameplay. The intent is to have players in multiplayer actually playing together in the same area, and we're dedicated to working towards a goal that both encourages and rewards that kind of behavior.

As you all experiment with these changes, we're taking copious notes and seeing what further needs tweaking. =) — Quelle

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