Diablo 3 RoS Beta: Legendäre Item-Drops werden verdoppelt

von Norbert Raetz, Freitag, 24.01.2014, 00:51 Uhr

Diablo 3 RoS Loot In einem Folgepost zu seinen gestrigen Ausführungen zu den Dropraten in Diablo 3 Reaper of Souls hat Game Designer Travis Day heute angekündigt, dass die legendären Item-Drops verdoppelt werden. Auch die Entwickler sind der Meinung dass die Dropraten noch nicht ganz dort angekommen sind wo man sie haben möchte, weshalb man sie via Hotfix vorerst einfach um 100% erhöht und dann weiter schaut.


Mit dem selben Hotfix werden ausserdem die legendären Item-"Drops" des Glücksspiel-NPC's Kadala stark reduziert, weil man zunächst das Split-Farming Problem lösen möchte. Da Kadala derzeit sehr grosszügig ist, würden ihre Belohnungen das Gesamtbild bezüglich der legendären Items zu stark verzerren. Nachdem die Split-Farming Probleme gefixt sind, wird man sich Kadala erneut widmen.

Zu guter Letzt geht Travis noch etwas genauer auf die Funktionsweise des Timers ein, der dafür sorgt, dass die Zufallsgenerierung (RNG) im Spiel nicht zu übermässig langen Durststrecken bei den Drops legendärer Items führt. Die neue "Pi mal Daumen"-Regel nach dem o.g. Hotfix wäre also ca. 1 Legendary pro Stunde aktives Farmen. Droppt in dieser Zeit nichts, greift das System und erhöht die Droprate schrittweise so lange bis ein Legendary fällt. Ein Ausbeuten des Systems z.B. durch AFK und Wecker stellen etc. ist durch diverse Massnahmen ausgeschlossen, wie Travis erklärt. Sein Posting lest ihr nachfolgend:

Hey folks I'm back with some clarifications and some news that should please everyone.

First the clarification, the timer system that works behind the scenes is meant to be exactly that, behind the scenes. No you can't afk the system, there are a lot of moving pieces to it and we talked about it extensively before we implemented it to guarantee its not exploitable. At it's heart Diablo is a game about slaughtering demons and getting random cool rewards. The system that is in place should never be experienced by 99% of the population, it's there for the 1% who just get really bad random rolls for an excessively long period of time. If we want you to get a legendary every 2 hours, the system basically says "ok it's been like double/triple that period of time, just help the guy out!"

Second and more importantly. I'm in the process of working up another hotfix for the beta that will do 2 things.

1. Reduce the chance for Kadala to give legendary items. We have a lot of solutions to the split farming problem but they are going to take a little time to be put in place and in the mean time we don't want peoples feedback to be completely skewed based on her rewards. This reduction will be revisited once we fix all the split farming issues.

2. Double the legendary drop rate. Your feedback hasn't been falling on deaf ears, and much discussion and deliberation has gone into it. We know that drop rates aren't exactly where we want them right now and it's very important to us to get as much feedback as possible during our beta. We are going to adjust the legendary drop rates via hotfix so that you guys have as much time as possible to test and give us feedback on how the changes feel, also more time for us to compile data and get RoS to be the best it can be.

Quelle: US RoS Beta Forum

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