Diablo 3: Item-Patch 1.0.9 beim Konsolen-Release im September?

von Norbert Raetz, Freitag, 14.06.2013, 17:48 Uhr

Die Vorstellung der Konsolenversion von Diablo 3 auf der E3-Messe förderte einige interessante Details zutage, die die Unterschiede zwischen der Konsolen- und PC-Version verdeutlichen.


Diablo 3: Calamity auf der Konsole und im PC Patch 1.0.8

Die Katastrophe Handarmbrust auf der Konsole (li.) und im PC Patch 1.0.8 (re.)


Neben der gänzlich anderen Steuerung und dem teilweise modifizierten Gameplay weisen Drops wie die oben im Bild gezeigte legendäre Handarmbrust auch auf eine verbesserte Itemisierung hin, die wir für den PC erst mit Patch 1.0.9 erwarten können. Im Entwicklerblog zum verbesserten Gegenstandssystem deutete Travis Day bereits an, dass man populäre Legendaries bei entsprechender Skalierung auch gerne in früheren Stadien des Spiels hätte. Das ist in diesem Beipiel ganz offensichtlich der Fall.


Zeichnet sich hier angesichts der fortgeschrittenen Entwicklung also schon ein ungefährer Release-Zeitpunkt für den (PC) Patch 1.0.9 ab? Diablo 3 erscheint am 3. September 2013 für PS3 und Xbox 360, also noch vor der BlizzCon Anfang November. Eine Veröffentlichung des Patches bis dahin scheint ratsam, denn sonst gibt es nur wieder unnötig Zoff mit der Community. Ein entsprechender Betatest dürfte dann auch nicht mehr allzu lange auf sich warten lassen, vermutlich Ende Juni/Anfang Juli, um rund 8 Wochen Zeit für eine ordentliche Fehlersuche zu haben.

Während das noch alles spekulativ ist, wies CM Lylirra darauf hin, dass der PC auch im Angesicht des nahen Konsolen-Release die Leitplattform für Diablo 3 bleibt – selbst wenn neuer Content mal auf einer, mal auf der anderen Plattform (etwas) eher erscheint. Nachfolgend der Originalpost:

Fixing itemization (which needs to be done on PC) is one thing. Applying console-based itemization to the pc version is quite another.

Interesting quote! (Also, apologies in advance for the TL;DR response.)

While the core of the console game is based on the PC game — you get all the same content, systems, classes, skills, and runes on the console as you do on PC — the console version of Diablo III is really its own thing. It's a familiar, but ultimately unique experience. Our goal when developing Diablo III for console was to deliver that same visceral gameplay you get with a mouse and keyboard, but at the same time feel completely natural when using a controller. (Basically, whichever platform you prefer for gaming, you can pick that version and know that it was tweaked to be best suited for the platform of your choice.)

In order to achieve that, we've made a variety of tweaks to the the PS3 and Xbox 360 versions, including a complete re-design of the UI and character controls, inventory management, as well as combat pacing and boss fights. The item game is predominantly the same, but we've also made some minor adjustments to itemization. Items will drop less frequently, but will typically be of higher quality. There's a chance that when a white or gray item drops, that it will be automatically converted to gold too. These changes were made to help manage the flow of gameplay and keep players in the midst of combat (and out of their inventory screens) as much possible. Inventory management is a little more difficult on the console version than it is on the PC, where you have a mouse to quickly navigate through menus, so this was a pretty key tweak for the PS3 and Xbox 360.

Many of these adjustments inspired future changes we'd like to make to PC, and many of them were inspired by plans we already had for improving itemization as a whole. Since we use staggered development (meaning, the PC and console games more or less have separate teams and development cycles), though, it's possible that one game will receive changes before another. Over time, which game that is may switch back and forth. Even so, PC will always be the lead platform.

Regardless, here are a few interviews and hands-on reviews from PAX East you may want to check out. I've only highlighted ones where itemization on console gets addressed, but I figured this was kind of important, as it lets you get the information directly from the developers. :)

Penny Arcade Report
Kotaku
IGN (Skip to 5:25)

Quelle

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Diablo 3 – Patch 2.4.2

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