Diablo 3 PTR 1.0.8: Weitere Infos zur Monsterdichte & Itemisierung

von Norbert Raetz, Donnerstag, 18.04.2013, 14:53 Uhr

Zum gestrigen Posting bezüglich der Monsterdichte im kommenden Diablo 3 Patch 1.0.8 hat es sein Update gegeben. Hier wird erläutert, welcher gestalt die Erhöhung ist. Bei den drei erstgenannten, fett gedruckten Zonen unter dem Topic "Further clarification" wurde einfach die Anzahl Monster erhöht. In den anderen, nicht fett gedruckten Gebieten spawnen fortan zwar weniger Mobgruppen, jedoch wurde die Anzahl Monster je Gruppe erhöht, so dass sich monsterfreie Abschnitte mit dicht besiedelten abwechseln. Die Einstellungen für den 4. Akt sind indes noch nicht abgeschlossen. Die Liste findet ihr auf der folgenden Seite.

Des Weiteren gab es eine Frage zu einer möglichen Option für die Einstellbarkeit der Monsterdichte ähnlich den Stufen der Monsterstärke (von MS0 bis MS10). Hierzu gibt es laut Blizzard noch keine Pläne, was aber nicht heisst, dass sie nicht mal kommt.

Last, but not least, schreiten die Arbeiten an Itemisierung und PvP weiter voran, wobei das bereits gestern Gesagte gilt: Ein Feature wird erst dann veröffentlicht bzw. zum Testen freigegeben, wenn die Entwickler mit der Qualität zufrieden sind. Wir denken, da braucht man nichts weiter zu sagen, denn das Letzte was wir jetzt brauchen können, ist eine hastig veröffentlichte, verpfuschte Itemisierung. Den originalen Bluepost lest ihr auf der nächsten Seite.


Diablo 3 PTR Patch 1.0.8 Build 16033 Monsterdichte-Änderungen:

In the latest PTR patch notes for build 16033, we noted that "certain areas in Act I and Act II have received further adjustments to Monster Density." We've seen some players ask what zones this change applies to, so here's a bit more information.

Zones that are bolded received a straight-up buff to their density.
Zones that are italicized were slightly nerfed.
All other zones had monster spawns adjusted to make them feel more "clumpy."

Act I:

  • The Lyceum
  • Cave of the Moon Clan Level 1
  • Weeping Hollow
  • Cathedral Level 1
  • Cathedral Level 2
  • Leoric’s Hunting Grounds
  • Whimsyshire


Act II:

  • Realm of Shadow
  • Dahlgur Oasis
  • Vile Cavern
  • The Storm Halls
  • The Unknown Depths
  • The Eastern Channel
  • The Western Channel


Thank you to everyone who's posted about the density changes so far; your feedback is incredibly appreciated. We're still fine tuning monster density across all Acts, so please be sure to keep sharing your thoughts and experiences from the PTR. :)

Further clarification:

Q: So what type of Monster Density are you talking about? Is is just mobs? Elite packs or a mixture of both?
A: The zones that are bolded above had their density increased (i.e. there are now more monsters). These zones include:

  • Leoric’s Hunting Grounds
  • Whimsyshire
  • Vile Caverns

The ones that aren't bolded above had their density adjusted so that there are less groups spawning overall, but the number of monsters in each group has increased. This should give a feeling of “clumpiness” where you see big packs of monsters and some open spaces. These zones include:

  • The Lyceum
  • Cave of the Moon Clan Level 1
  • Weeping Hollow
  • Cathedral Level 1
  • Cathedral Level 2
  • The Storm Halls
  • The Unknown Depths
  • The Eastern Channel
  • The Western Channel
  • Dahlgur Oasis

Q: Is act 4 going to be worked on? It seems like a lot of players were interested to play this act but many comment that its still too bare.
A: We're still tuning density across all Acts, and this includes Act IV. We just haven't made any additional changes to it just yet. — Quelle

Einstellbare Monsterdichte & Arbeiten an der Itemisierung:

Were there any thoughts placed into letting the user decide the density?

Ie on the quest selection screen, adjusting the monster power levels from 0-10, could there not be the same applied next to it…a drop down selection for mob density from 0-10?

We have not heard about any plans for such an option, but that is not to say that it may never happen.

17/04/2013 17:32 – Posted by Ledox
Can u give us any information about itemization and PvP progress?

There is no new information available on these features, but rest assured that we have not given up on them. Itemization improvements and PvP are both things that need to be awesome and fun, and if the developers do not feel the quality of these features are where they need to be, then they will be reiterated upon until they reach the wanted quality.

We are of course very much aware that these are some of the things you guys want the most in-game, and preferably sooner rather than later, but we will not rush and release something that is not ready. We will of course keep you guys updated as soon as we get new information on the progress of these things. — Quelle

Highlights auf diablo3.gamona.de:

Kategorien:

Tags:

Diablo 3 – Patch 2.4.2

Umfrage

Saison in Diablo - Wie viele Klassen spielt ihr gleichzeitig hoch?

Kommentieren

Ergebnis anzeigen

Loading ... Loading ...

D3 Reaper of Souls

Diablo 3 Klassenguides

Social Box

  • DiabloIII.de: Immer in Deiner Nähe!
  • Empfehle uns bei Google
  • Google+ YouTube DiabloIII.de bei Google+ und YouTube
  • RSS Abonniere unseren RSS-Feed

mySigs

Book of Tyrael Bestellung

Livestreams

Teamspeak

Hack ‘n’ Slay Foren

D2 Classic Mod

Link us

Link us

diii.de