Diablo 3 PTR 1.0.8: Details zur Monsterdichte & Patch-Politik

von Norbert Raetz, Mittwoch, 17.04.2013, 13:47 Uhr

Im gestrigen Diablo 3 PTR Patch 1.0.8 mit der Build-Nummer 16033 gab es ein paar Änderungen bzw. Nachjustierungen bezüglich der Monsterdichte. Da die Angaben hierzu recht wage sind, hat Blizzard eine Liste mit den Zonen in Akt 1 und 2 erstellt, bei denen es Anpassungen gegegeben hat. Die Liste findet ihr auf der folgenden Seite.


Diablo 3: Das Reich der Schatten

Die Monsterdichte im Reich der Schatten wurde zwar wieder abgeschwächt,
aber legendäre Items fallen trotzdem


Des Weiteren gab es ein Statement zur Patch-Politik von Blizzard, da es in der jüngsten Vergangenheit immer wieder Beschwerden gab, warum die Zyklen so lang sind, während Konkurrenten wie Path of Exile die Patches scheinbar im Wochentakt veröffentlichen.

Wie auch wir immer betonen, "will gut Ding Weile haben". Bei Blizzard legt man Wert auf Qualität, und die kann man mit häufigen "Ad hoc" Patches nicht mehr gewährleisten (Hotfixes mal ausgenommen). So ist es bei den aktuellen Monsterdichte-Anpassungen beispielsweise nicht mit ein paar Zahldrehereien getan, sondern es sind weitere Faktoren wie das Gameplay zu berücksichtigen. Bestes Beipiel ist hier wohl der 4. Akt, wo eine simple Erhöhung der Monsterdichte das Spielen wegen der speziellen, starken Monsterfertigkeiten plötzlich zu schwer macht.

Last, but not least, sind jedem Blizzard-Spiel feste Teams zugeteilt, die völlig unabhängig von anderen Projekten ihre Prioritätenliste abarbeiten. Den originalen Bluepost lest ihr auf der nächsten Seite.


Diablo 3 PTR Patch 1.0.8 Build 16033 Monsterdichte-Änderungen:

In the latest PTR patch notes for build 16033, we noted that "certain areas in Act I and Act II have received further adjustments to Monster Density." We've seen some players ask what zones this change applies to, so here's a bit more information.

Zones that are bolded received a straight-up buff to their density.
Zones that are italicized were slightly nerfed.
All other zones had monster spawns adjusted to make them feel more "clumpy."

Act I:

  • The Lyceum
  • Cave of the Moon Clan Level 1
  • Weeping Hollow
  • Cathedral Level 1
  • Cathedral Level 2
  • Leoric’s Hunting Grounds
  • Whimsyshire


Act II:

  • Realm of Shadow
  • Dahlgur Oasis
  • Vile Cavern
  • The Storm Halls
  • The Unknown Depths
  • The Eastern Channel
  • The Western Channel


Thank you to everyone who's posted about the density changes so far; your feedback is incredibly appreciated. We're still fine tuning monster density across all Acts, so please be sure to keep sharing your thoughts and experiences from the PTR. :)Quelle

Diablo 3 Patch-Politik – Qualität vor Quantität:

While we totally understand that you would like to see patches more frequently, a high quality and well-polished update is better for the life of a game than the quantity provided. If we tried to rush the patches that we're working on, it would result in us releasing content that doesn't meet our desired level of quality.

15/04/2013 13:07 – Posted by Zeitstopp

Iam trying to think of good reasons but so far i was not able to come up with any.
Patches take time, creating improvements and making changes to such a wide variety of systems requires a lot of work.

Making the changes like those listed in the 1.0.8 patch notes are not as easy as simply tweaking a few numbers. The changes we make to the game are a lot more complicated than what you may initially assume them to be and a great deal of time is required in order to develop, implement, test and prepare every change for a live environment.

Because Blizzard is working on 6 big projects at the same time and PoE is just… PoE.
I don't think Diablo3 patches are top priority.
Actually, every game at Blizzard has its own dedicated team of developers, so the amount of resources allocated to Diablo III isn't affected by other projects we may have in the works. You can rest assured that the Diablo III team holds it as their highest priority. — Quelle

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Diablo 3 – Patch 2.4.2

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