Diablo 3: Top Patch 1.0.5 Blueposts vom 3.11.2012

von Norbert Raetz, Samstag, 03.11.2012, 17:26 Uhr

Blizzards Blaumänner und -frauen haben zum Diablo 3 Patch 1.0.5 wieder einige interessante Fragen beantwortet, die wir wie immer nachfolgend stichwortartig für euch zusammengefasst haben. Die originalen Blueposts findet ihr auf der nächsten Seite.

  • Das Monster-Attribut Schaden reflektieren bereitet wohl vielen Spielern Probleme. Die Parameter für das Attribut sind allerdings gleich geblieben, und Blizzard ist nach dem Review des Feedbacks zu dem Schluss gekommen, dass der Grund für die "gefühlt" stärkere Wirkung die durch Monsterstärke erhöhten Lebenspunkte sind. Je stärker der Mob bzw. das Pack ist, desto mehr Schaden kassiert ihr, da der Kampf länger dauert. Nichtsdestotrotz denkt man über Verbesserungen nach wie etwa z.B. die, dass das Attribut nur periodisch aktiv ist oder dass der Schaden von Pets nicht mehr in die Berechnung des reflektierten Schadens einfliesst.
  • Die Darstellung grosser Goldsummen im Auktionshaus und Inventar kann mitunter recht verwirrend sein, denn Diablo 3 ist ein gobales Spiel und die Dezimaldarstellung unterscheidet sich regional. Während eine Million Gold in den USA als "1,000,000" dargestellt wird, werden in Europa die Kommas durch Punkte ersetzt und "1.000.000" angezeigt. Wie man das lösen kann, diskutieren die Entwickler derzeit. Denkbar wären z.B. eine Notierung mit Leerstellen anstelle der beiden Satzzeichen oder die globale Verwendung des Kommas.
  • Die Monster-Attribute Geschmolzen & Schänder stellen eine äusserst tödliche Gefahr dar, und das ist laut den Entwicklern auch so beabsichtigt. Die beiden Effekte können sich nämlich nicht nur gegenseitig, sonden auch selbst überlagern. Da schmilzt auch ein Lebenspunkte-Pool von 80K oder mehr schnell dahin. Haltet also immer die Augen offen und lest, was der Gegner an Gemeinheiten in petto hat. Insbesondere das Attribut "Aufseher" kann mit der oben genannten Kombo schnell ins Auge gehen.

We know Reflects Damage has been a little more challenging for some players in this patch, so we've been reviewing feedback regarding the affix pretty closely since 1.0.5 released. The actual values for the stat haven't changed at all and, in general, it seems like the issue for players is really just related to increased monster health thanks to Monster Power.

Since monsters have a lot more health in the higher MP levels, not only do fights last longer, but players need to do a lot more damage in order to kill their targets. Of course, that means there's a lot more opportunity for you to get hit with Reflects Damage. So, whereas before the patch, a player may have been able to kill monsters with the Reflects Damage affix no problem and with health to spare, now that fights are lasting longer that same player may not have as much success — at least, not without making some adjustments to their build or gear.

That said, we do agree that we can make some improvements. For example, we'll be making it so that damage dealt by pets will no longer reflect back to the player. We're also toying with the idea of changing Reflects Damage so that it has a duration and can only be activated by monsters periodically (rather than it always being active), but that's definitely not yet set in stone. — Quelle

One thing to keep in mind is that Diablo III is a global game, available in multiple regions around the globe. And, across those regions, the decimal style varies.

In the US, for example, decimals are identified with periods (ex: 1.23). Whereas in a lot of places in Europe, decimals are identified with commas (ex: 1,23). This means that a number like one million would look a bit different in each of those regions. In the US, it would look like "1,000,000" and in Europe it would look like "1.000.000".

So, which decimal style do we use? That question is actually one of the main reasons we chose not to include commas initially, since it could be confusing to players in other regions outside North America. We also didn't fully realize what kind of impact not having breaks would have on the user experience (and, yes, that's our bad).

That said, we agree that not having any method of breaking out values in the auction house isn't ideal, so we're currently discussing how best to address the issue (hopefully without creating other issues for players in other countries). We could just use commas, or we might do something more universal likes spaces. — Quelle

Molten and Desecrator can be particularly deadly since they have a chance to both stack with themselves and with each other, and it can be easy to miss in the heat of battle. We’re comfortable with the way both affixes are currently working, though, since many gamers are well versed in "don't stand in the fire" scenarios. Just keep an eye out for those ground effects! — Quelle

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