Diablo 3: Monster Power & (Bonus) Loot Drops

von Norbert Raetz, Samstag, 13.10.2012, 15:48 Uhr

In einem ergänzenden Bluepost zum Monsterstärke-Blog hat CM Lylirra erläutert, wie die (Bonus) Loot Drops im kommenden Diablo 3 Patch 1.0.5 bestimmt werden.

Zunächst einmal wird beim Tod eines Monsters ausgewürfelt, ob es (basierend auf der festgelegten Dropchance) überhaupt Beute fallen lässt. Ist das der Fall, wird ab der Einstellung 'Monster Power (MP) 1' ein zweites Mal gewürfelt und ermittelt, ob der sog. "Bonus Loot" (basierend auf seiner festgelegten Dropchance) fällt.

Derzeit ist dieser Bonus Loot für die meisten normalen Monster aktiviert, und sollte Blizzard mit den Resultaten zufrieden sein, werden wahrscheinlich weitere hinzukommen. Dieses System gilt, wie gesagt, ausschliesslich für die normalen, nicht-Elite Monster.


When a monster dies, the first thing we do is decide whether it's going to drop loot at all.

Most monsters — like say your everyday shambling zombies — have a roughly 30% chance to drop loot. The exact percentage, however, varies from monster to monster (for example, the Tormented Stingers in Act III have a much lower chance because they spawn in large packs and are easy to kill).

When you kill a monster in Inferno on MP1 or higher, if you pass the initial roll to obtain loot, you will also get a second roll to get an additional piece of loot. The "bonus item" chance for each MP level is detailed here. A few monsters are exempt from the bonus loot, but we tried to put it on the vast majority of normal monsters, and will probably add it to more if we like how the system plays out.

Also, just to be clear, the bonus drop applies to Normal monsters only. We wanted Monster Power to provide players with extra loot rolls, and (since Champions and Rares are already guaranteed to drop multiple items) Normal monsters seemed like the best place for us to add that mechanic in. — Quelle

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Diablo 3 – Patch 2.4.2

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