Bashiok spricht über das Zwangs-Leveln

von ZeroCool1985, Dienstag, 05.05.2009, 10:56 Uhr

Das Zwangs-Leveln, bzw "forced leveling", ist das Heraufziehen des Charakters auf eine bestimmte Stufe, um das nächste Gebiet betreten zu können. Im Battle.Net wurde die Frage in den Raum gestellt, ob es so etwas auch bei Diablo 3 geben wird. Das würde bedeuten, dass man Charaktere nicht mehr von hochstufigen Spielern ziehen lassen könnte.

Bashiok gab zu verstehen, dass es nicht die Mentalität von Blizzard sei, solche Begrenzungen einzufügen. Das wäre keine sehr anmutige Lösung. Wenn man alle Aufgaben erledigt hat und durch sein zu geringes Level nicht in den nächsten Akt gelangt, ist das schon sehr unerfreulich. Das daraus resultierende "grinding" sollte sich ebenfalls als sehr nervig gestallten, da es keinem logischen Zweck dient.

Forced leveling? I'll just have to go along with what other people think that means. If forced leveling means a requirement to move through the game, such as "level 10 is required to move to Act II" etc. then no, there are no current plans to put level requirements on progressing through the game.

As far as I'm aware it hasn't been mentioned by a Blizzard employee as being potentially included in Diablo III, but I could very well be mistaken.

So this level requirement business is usually discussed as a solution to 'glitch rushing' or a way of quickly leveling a character through use of bugs and loopholes. The assumption that these bugs and loopholes will exist in Diablo III in the first place is somewhat of a stretch of logic (maybe not as much as I'd like ;). So, the most obvious and popular solution is a level requirement. And yeah, it could work, but unless you can normalize XP gains you're probably fairly often going to be simply holding people back for no good reason. They've completed the act legitimately, but they're a single level shy of the requirement. Now they have to go grind for no reason other than to level so they can continue playing the game. It's not a very graceful solution. No, but there are solutions… nay, improvements! in how progression through the game can be handled. Ones that offer not only regulations on progression, but enhance the game itself.

Was meint ihr dazu, ist es sinnvoll eine Levelbegrenzung einzuführen oder eher nicht?

Quelle: Battle.Net Forum

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