Bashiok über Variationen von Gegnertypen und optische Elementar-Effekte

von ZeroCool1985, Montag, 02.03.2009, 10:25 Uhr

Es gibt wiedermal eine Menge neuer Informationen zu Diablo 3. Bashiok hat im Battle.Net Forum wieder reichlich Fragen bezüglich Diablo 3 beantwortet. Es wird verschiedene Variationen von Gegnertypen geben, leider ist es noch nicht bekannt wieviele es sein werden. Ganz sicher können wir davon ausgehen, das es jeweils ein männliches und ein weibliches Abbild eines Monsters geben wird.

Desweiteren stellt Bashiok auch die Frage: Sollte man lieber mehr Variationen eines Gegnertyps ins Spiel oder doch mehrere neue Gegnertypen einbauen?

“Well to be perfectly honest all of these shots are set up. Generally you’re probably not going to run into that many at one time. So a couple dispersed within a sea of every other monster, you don’t see the stark repetition. I don’t think normal spawning conditions would have that many facing you at once, especially because they’re kind of tough.

As far as having randomized creatures… mmm… it would take a lot of work but of course it wouldn’t be impossible. The question is though, does that massive undertaking just to make sure a creature doesn’t look the same as the one next to it matter when they’re dead within a matter of seconds? Probably not.

Or a more important question is, how many unique types of monsters do we cut from the final game so this guy doesn’t always have an arm in the same place? The stark reality of production schedules! They give me nightmares too.

There will be creature variations, but it’s not quite the same as randomization of body parts.“

Weiterhin spricht Bashiok auch über die optischen Elementar-Effekte, da es Kritik von der Community hagelte. Bashiok stellte klar, das die Effekte in den Videos, an den schwächeren Waffen, nur zur Show so stark waren. Das Prinzip wird so bleiben wie man es kennt; sprich, schwache Waffe – schwacher Effekt starke Waffe – starker Effekt.

“The elemental effects seen in the video were, at the time, the most “powerful” versions of each effect to make sure they were noticeable. And of course, they were certainly not final.”

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