Bashiok spricht über gedropte Items

von ZeroCool1985, Montag, 19.01.2009, 10:02 Uhr

Auch nach Weihnachten haben die Diablo 3 Fans noch etwas auf ihrem Wunschzettel. So bittet ein Spieler im Battle.Net Forum, Items nicht verschwinden zu lassen. Wir kennen das noch aus Zeiten von Diablo 1.

Please let us drop items in town without fear of them disappearing over time. I know there is a stash, but that's like for items that you want to travel with you, whatever land you want to be in. But I'd like to have items stay where they are when I drop them in town. At least have this option open in single player mode. That's one thing I loved about D1.

Blizzards Community Manager "Bashiok" nahm Stellung dazu und erklärt warum dies nicht möglich wäre. Wenn viele Items auf dem Server liegen bleiben, würde die Performance der Online Server extrem nach unten gehen. Auch im Single Player werden die Items nach einer gewissen Zeit verschwinden, damit sich Spieler nicht daran gewöhnen und somit im Multiplayer kein gutes Item verpassen oder verlieren.

It could potentially and probably fairly easily drag down game performance, or worse yet potentially affect server performance in online games. We're actually using 3D items that drop to the ground, but even Diablo II sprites cost something – performance wise. If items stay forever then it's essentially an infinite amount of storage, and if not and they disappear when you save and exit, how is that communicated to the player so they don't lose important items. In regards to it being possible in single player, again game performance comes into it. Allowing the player to substantially degrade game performance is never a good idea, they will do it, and in essence it's the game's fault for allowing them to. It's also a better approach to not change up unspoken rules in different areas of the game whenever possible. Making items disappear in multiplayer but not single player would be potentially be a very devastating piece of information not to have.

Der Taschenplatz und das Verschicken von Items an eigene Charaktere war immer ein Kritikpunkt. Es es ein Ziel von Blizzard das Erstellen von sogenannten Mulis (Charaktere die nur zum speichern von Items verwendet werden) zu vermeiden.

I don't think there could ever be enough space to keep some players from shuttling items to mules. It's going to happen. But making it a comfortable amount of storage, as well as having ways to easily and safely get items to and from characters are definitely goals to have.

Dieser Post verspricht wohl gute Aussichten, dass sich die Anzahl der Taschenplätze erhöht oder vielleicht sogar das Verschicken von Items an eigene Charaktere möglich sein wird.

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