Außenbereich werden größtenteils statisch sein

von Whooper, Sonntag, 07.09.2008, 21:46 Uhr

Jay Wilson und kein Ende in Sicht. Der Diablo 3 Lead Designer scheint seinen Interview-Marathon noch immer nicht beendet zu haben, denn praktisch täglich gibt es auf den unterschiedlichsten Webseiten neue Artikel und Infoschnipsel zu bestaunen.

Zumeist erfährt man darin leider nur Altbekanntes. Deshalb ist es umso schöner, dass das Interview mit den Kollegen von crispygamer.com in dieser Beziehung ein wenig aus dem Rahmen fällt. Wilson erklärt darin nämlich, dass die Außenlevel von Diablo 3, anders als im Vorgänger, größtenteils statisch sein werden, zumindest was das Design der Landschaft angeht.

Die Platzierung der Monster und natürlich auch der versteckten Items soll weiterhin variabel bleiben.

Crispy Gamer: Are the dungeons still going to be randomly generated?
Wilson: Yes, we have a ton of random generation in the game. All the dungeons' layouts are randomly generated. The exteriors are not. We have a new system of adventures that allows us to cut sections out of the terrain to put random — whatever — in there. We can put random terrain, we can put in scripted events — we wanted to add a lot more scripted events into the game.
Crispy Gamer: That's got to be pretty challenging for you as a designer…
Wilson: Yeah. It's probably one of the biggest challenges we've made. But you got to take it on because it's Diablo! There's like seven things that we've identified — replayability through randomness was one of them. Absolutely everything that we can do to improve the randomness. But we looked at the exteriors in Diablo II and realized, the fact that the layouts were random actually didn't improve the game that much. If anything, it hurt the look of the game, because organic environments don't lend themselves to being randomly generated.
You end up generating an outdoor environment like you'd generate a dungeon. So you create a room-like outdoor environment that also has no permanence to it. The world feels very transient. We decided to change that but add in things like the adventure system. On top of all that, all of the monster encounters are randomly generated. The rares and champions — which are the mini-bosses — are randomly generated. The items, and attributes on the items, are randomly generated. Essentially we're trying to match the amount of randomness you see in Diablo II.

Seid Ihr mit dieser Entscheidung glücklich oder hättet Ihr in Diablo 3 lieber voll dynamische Außenlevel erlebt? Erzählt uns eure Meinung im Community-Forum!

Quelle: crispygamer.com

Highlights auf diablo3.gamona.de:

Kategorien:

Tags:

Diablo 3 – Patch 2.4.2

Umfrage

Saison in Diablo - Wie viele Klassen spielt ihr gleichzeitig hoch?

Kommentieren

Ergebnis anzeigen

Loading ... Loading ...

D3 Reaper of Souls

Diablo 3 Klassenguides

Social Box

  • DiabloIII.de: Immer in Deiner Nähe!
  • Empfehle uns bei Google
  • Google+ YouTube DiabloIII.de bei Google+ und YouTube
  • RSS Abonniere unseren RSS-Feed

mySigs

Book of Tyrael Bestellung

Livestreams

Teamspeak

Hack ‘n’ Slay Foren

D2 Classic Mod

Link us

Link us

diii.de